Pelaburan SCK Internet HARAM! – Fatwa Rasmi

*SCK = Skim Cepat Kaya

Saya tak pasti ada ke tak pelaburan Internet yang halal, kalau ada, fatwa ni hanya untuk yang haram jer.. πŸ˜‰ Mari kita tengok fatwa rasmi yang telah dikeluarkan dan telah disiarkan di berita (TV):

[youtube:http://www.youtube.com/watch?v=TP4viviYQjY]

Semoga fatwa rasmi yang telah dikeluarkan ini adalah satu titik noktah agar umat Islam tak lagi bermalas-malasan, banyak alasan, tak mahu kerja, nak mudah, dan agar fatwa ini mengekang kita daripada sumber yang jelas HARAM.

Wassalam.

Penulis: Mohd Zulfadli


(SmartZul) adalah seorang penulis dan usahawan Internet sepenuh masa. Beliau memulakan perniagaan melalui Internet sejak tahun 2005, dengan memfokus kepada bidang penulisan dan penerbitan secara online. Beliau turut aktif berkongsi ilmu dan pengalaman melalui blog dan juga komuniti Facebook. Klik menu Hubungi di atas untuk menghubungi beliau.

SERTAI NEWSLETTER SMARTUSAHA.COM
Sertai newsletter SmartUsaha.com untuk mendapatkan info dan tip-tip perniagaan dan pemasaran Internet terus ke emel anda.
Kami benci spam. Emel anda selamat bersama kami.

Komen Guna Facebook:

comments

8 thoughts on “Pelaburan SCK Internet HARAM! – Fatwa Rasmi

  1. Sebelum ini tidak begitu pasti tentang pelaburan internet ini. Semoga dengan adanya fatwa seperti ini dapat menyedarkan seluruh umat islam. Amin!

  2. Hehehee..Nampaknye dah sah Pelaburan Internet ni HARAM! :mrgreen: Fuhh, Nasib bk Q menyedarinye dari awal dlu dan dah meninggalkan sume skim2 yang tak b’gune tu!! Hahahaaa.. 😈

  3. Alhamdulillah, bagi para penggemar pelaburan wang diharap selidiki terlebih dahulu sebelum anda menyertainya, selidik terlebih dahulu dengan Ulama atau yang arif dalam bidang ekonomi syariah, jangan pakai terjah je, sb benda yg haram ni akan menjadi darah daging kita. ” Setiap Daging yang tumbuh dari harta benda yang haram, maka neraka lebih layak untuknya” -At Tabrani. Isu pelaburan wang ni sememang akan berkait rapat dengan ‘riba’, oleh itu berhati-hatilah……kan lebih baik berniaga yang sememang jelas hukumnya (jgn berniaga yg haram le) ….. ok diharap insaflah wahai penggemar pelaburan internet, sila check balik harta yang telah diperolehi dari pelaburan yg diharamkan tu ………..

  4. Melayu mudah lupa. Memang kena sering diingatkan. Bak kata Dr. Fadzilah Kamsah, “Usahanya sikit tapi hasilnya nak banyak. Tak nak sebutlah bangsa mana nanti orang marah”.. πŸ™‚

  5. Satu pendedahan yang sangat jelas untuk pelaburan internet yang HARAM.

    Saya harap dengan adanya fatwa ini, masyarakat akan lebih membuka mata mereka sebelum membuat apa-apa jenis pelaburan melalui internet. πŸ˜‰

  6. Sebaik-baiknya gunakan ilmu untuk mencari kekayaan
    tanpa had sebab ilmu tu makin banyak diguna,makin bertambah lagi pengetahuan kita dan bertambahlah kekayaan kita sampai tahap jutawan.Oh ya….bercakap tentang jutawan,di US mereka yang lahir dari tahun 1970 hingga 1985 digelar Generasi X sebab kebanyakan dari generasi ini semuanya jutawan muda.Kalau di Malaysia pulak,pemikiran septikal dan tipikal orang kita mengenai jutawan muda ialah penganjur skim cepat kaya,pengedar dadah,penipu duit orang dan macam-macam yang tak enak di dengar.Bukan nak mengata tetapi inilah realitinya:Kalau orang muda nak jadi JUTAWAN akan ditempelak atau dikutuk sebab yang bertaraf jutawan tu semuanya dah tua bangka tak sedar diri.Tambahan pula kalau nak jadi jutawan,mesti ada KABEL KUAT orang dalam,kena ada title (paham-paham ajelah)baru orang pandang.Kalau takde tu semua,kita boleh didakwa atas Akta Penggubalan Wang Haram kononnya padahal perompak sebenar yang jadi jutawan hanya buat kerja diorang cuma dengan pen dan kertas.SCK memang haram tapi ramai yang tak tahu dan masih berdegil.Apa boleh buat???

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *