BCB –> CIMB = :)

Sekadar makluman untuk anda semua, mungkin masih ada yang belum mengetahui bahawa, bank commerce berhad (BCB) kini telah dikenali sebagai CIMB. Maka, jika dulu laman web bank BCB adalah di http://www.bcb.com.my, maka kini anda sudah boleh mengakses laman web dan sistem yang berkaitan di http://www.cimbbank.com.my. Bagi pengguna channel-e,...
Continue reading »

Lubuk Emas $$$ dan Idea Produk – Wajib Baca ;)

*Contoh yang diberikan di dalam artikel ini mungkin sudah tidak ‘relevan’ lagi pada masa ini. Ambil isi artikel ini iaitu mengenai mencari pasaran/permintaan.  Kali ini, saya akan membawakan satu kaedah mudah untuk kita menentukan produk apa yang boleh kita jual di internet. Ingat keypoint utama di dalam menentukan...
Continue reading »

“Nak Mula EBiz Tak Perlu Tahu Banyak Pun..”

P1 ToGo™ Triple Quota sesuai untuk usahawan. Klik di sini. Dah 3 hari kita berpuasa, kejap je kan masa berlalu? Inilah akhir zaman namanya.. Ok, kali ni saya nak menyatakan satu ‘penyakit’ kebanyakan newbie, termasuklah saya dulu, iaitu nak mula perniagaan internet. Nak mula punyalah susah, takut, tak...
Continue reading »

Adab Menuntut Ilmu

Kini, sudah ramai yang ingin memiliki perniagaan internet sendiri atau membuat duit di internet yang caranya ber-aneka bentuk atau kaedah. Nak kata senang, tak juga, nak kata susah, tak juga. Banyak faktor berkait yang akan menentukan susah senang itu..
Continue reading »

Pendapatan Tambahan : Tak Perlu Berhenti Kerja

Saya pernah berjumpa, diberitahu dan mendengar, ada mereka yang ingin berhenti bekerja akibat begitu teruja dengan perniagaan internet ini. Kononnya bagi mereka, mudahnya buat duit di internet, lantas, mereka ingin ‘memecat’ bos mereka. Maksudnya letak jawatan lah tu (berhenti bekerja).. Saya tahu, anda tidak tahan bekerja di bawah...
Continue reading »