KARUT: Kuasa Minda Adalah KARUT

TERKINI

E-majalah IM telah pun terbit. Dapatkan sekarang secara
PERCUMA di laman web berikut:

www.MajalahIM.com

majalah IM

————————–

Pernah mendengar kuasa minda? Jika YA, percayalah bahawa ia adalah perkara yang amat karut di dunia ini.

Tidak berpuas-hati dengan kenyataan saya ini? Pastikan anda mendapatkan e-majalah yang akan diterbitkan oleh Team FlareBiz untuk mendapatkan jawapan yang sebenar. Dapatkan e-majalah itu dan baca artikel saya yang membincangkan mengenai perkara ini.

Kepada pengamal-pengamal kuasa minda dan mereka yang mempercayainya, tunggu artikel saya tersebut dan jangan lagi memberikan komen di blog ini. Kan salah bagi komen malu plak. πŸ˜€

Tunggu..

*E-Majalah tersebut akan terbit pada awal Februari 2008 ini. Saya akan umumkan apabila ia telah dilancarkan.

>> Sila dapatkan edisi Feb 2008 sekarang di http://www.majalahim.com.

Penulis: Mohd Zulfadli


(SmartZul) adalah seorang penulis dan usahawan Internet sepenuh masa. Beliau memulakan perniagaan melalui Internet sejak tahun 2005, dengan memfokus kepada bidang penulisan dan penerbitan secara online. Beliau turut aktif berkongsi ilmu dan pengalaman melalui blog dan juga komuniti Facebook. Klik menu Hubungi di atas untuk menghubungi beliau.

SERTAI NEWSLETTER SMARTUSAHA.COM
Sertai newsletter SmartUsaha.com untuk mendapatkan info dan tip-tip perniagaan dan pemasaran Internet terus ke emel anda.
Kami benci spam. Emel anda selamat bersama kami.

Komen Guna Facebook:

comments

25 thoughts on “KARUT: Kuasa Minda Adalah KARUT

    1. saya pun sangat suka membaca buku ttg minda..
      walaupun saya tak begitu percaya dengan minda separa sedar,
      tp topik ni amat menarik utk diketahui as a knowledgde πŸ˜‰

  1. tajuk yang agak kontroversi. Kalau baca tajuk saja , memang orang akan marah. kena tunggu le sampai e majalah tu keluar. kang malu pulak kalo salah bagi komen. πŸ˜‰ sensasi

  2. Salam;

    Emm berkenaan Kuasa Minda Karut.Pada pendapat saya tidak ada erti karut dalam kuasa minda.

    Gagal melaksanakan faktor2 luaran seperti yg ditulis oleh zul itu sebenarnya merupakan kegagalan sebahagian dari Kuasa Minda seseorang itu sendiri.

    Kerana kuasa minda jugalah yg menggerakkan segala bentuk keinginan,kemahuan,semangat,motivasi,disiplin dan kekuatan untuk seseorang itu berjaya.

    Faktor luaran yg diperkatakan itu sebenarnya adalah dalam lingkuangan kuasa minda itu sendiri.

    Kesimpulannnya Kuasa Minda merupakan penggerak segala macam bentuk aspek rohani dan jasmani seseorang.

    Kegagalan sebahagian Kuasa Minda seseorang menggerakkan motivasi dalam darinya menyebabkannya sering gagal.Namun jangan bimbang ianya boleh dipupuk dan bentuk.

    Kegagalan Kuasa Minda sepenuhnya itulah dia ‘mati’ kerana seluruh anggota kita jantung,buahpinggang,hati,limpa dan lain2 yg tidak dikawal oleh minda sedar.

    Emm…ini pendapat saya berdasarkan sedikit pengalaman dan pembacaan…

  3. em…dah download dah…n saya dah baca dah pon..ish…bagus jugak yer dengan kehadiran ezine ni..inilah sesuatu yang unik dan saya rasa pertama dalam industri on8 di malaysia..

  4. tajuknya hebat betulllllll…..
    kuasa minda karut…mungkin kuasa minda gagal merangsang tubuh badan untuk melakukan tindakan…harap tak silaplah.

  5. memang kuasa minda mengarut…dulu saya mempelajarinya dan kini saya sudah bertaubat…yang berkuasa hanyalah Allah bukannya kuasa minda atau batu-batu kristal yang datang bersamanya.

  6. Salam,

    Kuasa minda samalah dengan kekuatan minda.
    Apa perkara pun di dunia ini jika tidak didasari dengan iman memang jadi karut, bahkan jatuh berdosa.

    Dalam isu majalah im (dah baca dah, cantek grafik dier), penulis bermaksud bukan hanya bergantung kepada minda semata-mata. Usaha dan faktor luaran juga terbabit.

    Tapi, artikel ini pada pengamatan saya lebih tertumpu kepada ‘anti-orang-yang-cuma-bermain-pada-minda-sahaja-tanpa-mengambil-kira-faktor-lain”..hehehe..

    Minda mmg suatu yang luarbiasa. Kerana Allah SWT menciptakan manusia lebih baik dari malaikat dan lain-lain ciptaan kerana akalnya.

    Akal yang mendidik nafsu, akal yang menuntun iman.

    Betul kata penulis, tidak boleh hanya bergantung kepada minda sahaja.

    Tapi harus diingat, sesuatu itu bermula dengan minda. Minda berkaitrapat dengan akal. Akal hanya ada pada manusia.

    Cuba uji kekuatan akal…(usahawanΒ² internet mmg terer jawab nie)..

    “Anda beli air botol dengan harga RM1.00, kemudian jual dengan harga RM10.00. Maka, untung RM9.00 (kasar).”

    Cuba uji di mana kekuatan minda? Kemudian cuba tgk artikel Kuasa Minda Karut, di mana kenyataan itu terpakai?

    pening, pening, pening….(xleh jawab? anda sudah terpengaruh dengan artikel Kuasa Minda Karut)…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *